les 21 - plat vlak

Ook voor het plat vlak vandaag een nieuwe 'juf', Ineke Kanters.
In dit blok gaan we serieus op zoek naar thema's, naar vormen en kleuren die je aanspreken.
Wederom aan de hand van foto's.

Ik had uit mijn verzameling wat foto's geselecteerd die me aanspraken, niet inhoudelijk, maar qua beeld, en ik vond het moeilijk daar iets gemeenschappelijks uit te halen. Het viel Ineke op dat in alle foto's grote vormen zitten. Niet een veelvoud aan vormen. Daar kon ik wel wat mee. De vormen zijn ook organisch. Dat verbaasde mij aan de ene kant, want ik houd van strakke dingen, maar blijkbaar niet om zelf te schilderen. Aan de andere kant: ik ben natuurlijk medisch bioloog. Misschien daarom de positieve associatie.. Naast vormen is ook de toepassing van kleur belangrijk. Niet veel verschillende kleuren, maar wel stevige kleuren.

Dus ik ben maar eens heel intuitief grote vormen gaan schilderen, nu eens niet bang zijn dat het saai wordt, maar de uitdaging aangaan en kijken of iets ondanks de eenvoud toch nog spannend kan zijn. Zie hier het resultaat:



En ik ben er blij mee! Ik zie hier wel mogelijkheden in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten